Luang Prabang

5 februari 2013 - Luang Prabang, Laos

Hey hey!

Dit keer een verslag vanuit Laos; Luang Prabang om precies te zijn.. Zitten in prima guesthouse; denk zeker wel de beste tot nu toe.. nette, schone, ruime kamer met alles erop en eraan! Luang Prabang is ook een heel leuk dorpje kan je eigenlijk wel zeggen.. Vooral erg gericht op het zien van tempels en monniken..  Gezellige grote hoofdstraat, waar ons guesthouse middenin ligt..

Maar eerst maar is even een verslag van onze boottocht, want dat was ook een belevenis opzich.. s'ochtends vroeg opgestaan om naar de grens gereden te worden... Daar hebben we met volle bepakking tijdje moeten wachten voor ons visum; dit ging gelukkig allemaal prima en we hebben nu weer een mooie sticker erbij in ons paspoort... Toen moesten we met een reisleider mee, die ons bij de boot zou brengen.. Toen bleek dat wij (samen met nog 8 anderen van ons hotel in Chiang Mai) geen ticket voor de boot gekregen hadden, want hotel gaf aan dat dit niet nodig was... Na enige paniek, gepraat en gebel was het blijkbaar toch allemaal prima en kregen we alsnog een ticket... Dat is hoe het hier gaat, eerst veel paniek, maar dan komt alles uiteindelijk toch goed...  [Stoer]

Toen we bij de boot kwamen, kwamen we erachter dat we 1 van de laatste waren die aan boord waren gegaan... Dus hadden we de beroerdste plek ever!!! In de motorruimte bij de ronkende, stinkende, keihard geluid makende motor. Gelukkig had ik oordoppen bij me en heb ik die 6 uur ingehad tijdens deze helse rit! Vreselijk!!!

Toen we om 6 uur gelukkig de tussenstop bereikt hadden en we daar naar ons hotel gebracht werden (ook prima hotel gelukkig) hebben we lekker gegeten en zijn we gaan slapen, want we hadden al bedacht dat we de volgende ochtend vroeg op zouden staan voor de beste plekken op de boot!!

Volgende ochtend ontbeten en richting boot gegaan; en ja hor! Bijna niemand te bekennen en die dag heerlijk businessclass in de boot gezeten, helemaal voorin! Dit maakte gisteren absoluut goed, want het was een prachtige bootrit over de Mekongriver door prachtige natuur! Genoten!

Toen dus aangekomen in Luang Prabang; s'avonds nightmarket over geweest, die erg gezellig, kleurrijk en druk was! Ook heerlijk gegeten en Laos geld opgehaald; er wordt hier met de Kip betaald en ik ben nu officieel Laos Miljonair! Ook wel een keer een leuk gevoel ;)

Vandaag lekker uitgeslapen en op tempeljacht gegaan! Echt supermooi weer; andere stijl tempels dan Thailand en overal lopen monniken in oranje kledij rond; bijzonder om te zien..

Ook nog bij het Royal Palace Museum geweest, waar de koninklijke familie van Laos jaren gewoond heeft.. Erg interessant, maar helaas mochten hier geen foto's gemaakt worden...

Morgen van plan om richting de grotten te gaan, die hier dichtbij liggen..

Tot zover; over en sluiten!

XXXXX

1. Jacinthe:
    9 maart 2013
    Dag allebei, ik lees net pas jullie verslag uit laos EN JULLIE avontuurlijke bootreis! WE hebben tot nu toe alleen kontakt via sms, en dat is prima, maar ik heb sinds een paar weken een tablet,vandaar deze reaktie.Ik zit al 3 kwartier te oefenen en ga deze mail nu proberen door te sturen. Jullie verhalen zijn voor mij heel beeldend, door Madagascar natuurlijk, maar maken me ook heel nieuwsgierig! HEt zijn toch v erschilende culturn. AZie trekt me ook wel.Ik zie het vaak op tv en realiseer me dan dat jullie daar ergens vertoeven. ALs dit lukt volgt er misschien nog een mailtje voordat jullie terug zijn, anders nog een sms. DIkke kussen x x x x xjacinthe
  2. Kelly:
    10 maart 2013
    Om heel eerlijk te zijn heb ik geen flauw idee wie je bent en volgens mij heb je een reactie geplaatst onder een verkeerd verslag...??? Want in Madagascar ben ik niet geweest :P sorry...
  3. Jacinthe:
    10 maart 2013
    Hallootjes Kelly, Ik heb me rotgelachen; ik dacht dat ik mailde naar mijn zoon en zijn vriendin. IK ben aan het leren omgaan met mijn nieuwe tablet. WEet niets van computers. EEn fijne vakantie !!!!!!! JAcinthe
  4. Kelly:
    11 maart 2013
    Haha, ik had een vermoeden. ;) Kan gebeuren! Succes met de tablet en ik hoop dat uw zoon en zijn vriendin een superleuke vakantie hebben :) Groetjes!