Chiang Mai en jungletrekking

2 februari 2013 - Chiang Khong, Thailand

Hey mensen!

Het heeft even geduurd, maar hier ben ik dan weer ;) We zitten op dit moment in een hotel op de grens van Laos, we gaan morgen met een slowboat de grens over.. dit duurt 2 dagen.

Internet in hotel in Chiang Mai was erg slecht en daarom pas nu een nieuw verslag.. Zoveel toffe dingen gedaan, dus ik begin maar meteen...

Aangekomen in Chiang Mai, in overigens weer prima hotel, met een zwembad!! :) Heerlijkheid! :) hadden we eerst 2 dagen om uit te rusten, dus lekker aan het zwembad gelegen.. s'avonds over de night market gewandeld, wat erg leuk was! Omdat we zin hadden in Europees eten hebben we die avond in een Irish Pub hamburgers gegeten, haha! Daar kwamen we in contact met een vriend en moeder van de eigenaar... Dit was erg grappig! En aan het einde van de avond boden ze aan het eten te betalen! Hoppa, gratis eten in the pocket, haha! Erg leuke avond!

Daarna gingen we de jungle weer in voor 3 dagen met een tocht :) We hadden ons laten vertellen dat we de zipline door de jungle gingen doen en o.a. ook langs de longnecks... dit bleek een misverstand, dus de zipline zat er helaas niet bij in... maar ondanks dat echt een vet gave trekking door de jungle gedaan!!

Eerste dag werden we opgepikt en werden we de jungle in gereden! Tussenstop bij een vlinderboerderij en de welbesproken longnecks..Die longnecks was bijzonder om te zien, heel apart! Daar moesten we in de brandende zon, 4 uur bergopwaarts lopen!!! Toen dacht ik wel; pffff waar ben ik in godsnaam aan begonnen! Wist niet dat een mens zo kon zweten en afzien! Eenmaal boven; aangekomen bij een stam die boven op de berg woont; gingen we eten en werden we gewezen naar ons hutje! We sliepen ook in het dorp van de desbetreffende stam! Echt bijzonder! Na het kijken naar de zonsondergang  en het heerlijke Thaise eten pakte onze gids; die zichzelf Good noemde: zijn gitaar erbij en gingen we met de groep liedjes zingen.. Heel leuk! Daardoor kwamen we erachter dat we in superleuke groep zaten; 2 Nederlanders, 3 Engelsen, 3 Israeliers, een Australisch meisje en wij... tot laat in de avond gezeten, gedronken en gekletst! :)

Volgende dag weer een wandeltocht voor de boeg; gelukkig voornamelijk bergafwaarts en in de schaduw; dit keer prima te doen en zo leuk! Prachtige natuur, langs watervallen en beekjes... onderweg gegeten, op door de gids gemaakte ''bamboeborden'' en door hem gemaakte stokjes, langs de rivier.

Na een prachtige wandeling met onderweg ook kans op king cobra's (gelukkig niet gezien) kwamen we aan bij kamp 2.. Midden in de jungle aan de rivier; dus heerlijk in de rivier ''gedouched'' en daarna weer heerlijk gegeten, dit keer groene curry :) Toen aan kampvuur gezeten en redelijk op tijd op bed gegaan, want het was stervenskoud! Dit keer iets minder geslapen van de kou, maar ach; volgende dag stonden er weer vette dingen op het programma.

Dag 3; Bijna geen gewandel, haha... 1e stop was weer olifant rijden, maar daar kan je nooit genoeg van krijgen, dacht ik zo! Ik voorop in de olifant zijn nek en dit keer was er ook een babyolifant die met ons meeliep, want wij zaten op de moederolifant... supermooi pad langs de rivier..

Volgende activiteit; wildwaterraften :) erg ruig en leuk! We hadden alleen een iets mindere stuurman, waardoor we op elke steen ongeveer vast kwamen te zitten...

Daarna als afsluiter een bamboeraft die ons rustig naar de eindbestemming bracht.. Supertrekking en supermooie natuur gezien :)

Toen we teruggebracht waren had 1 van onze groep het idee, om s'avonds met zijn allen nog even drankje te doen in de Rooftopbar in het centrum van Chiang Mai.. Supertoffe bar met vette muziek op een dak, dus supervet uitzicht! Topavondje :)

Daarna weer in het gewone ritme, van s'middags bij het zwembad en s'avonds lekker eten! Niks mis mee dacht ik zo!

Afgelopen donderdag Amarens haar verjaardag gevierd met overdag chillen bij het zwembad, Thaise Massage, lekker eten, taart en drankjes bij de Rooftopbar!! Prima dagje!!

Nu dus volgende avontuur! Verblijven nu op de grens bij Laos om morgen met slowboat de grens over te gaan naar Luang Prabang! Nieuw land met ongetwijfeld nieuwe avonturen! Zo, jullie weer up to date!

XXXXXX