Hué en Hoi An

3 maart 2013 - Hoi An, Vietnam

Hallo mensen,

Hier weer een reisverhaaltje van mij :) Ik zit op dit moment in ons hotel in Hoi An; plaatsje aan de kust van Vietnam... weer heel wat meegemaakt..

Van Hanoi zijn we eerst met een prima nachtbus naar Hué gereden, verliep allemaal voorspoedig, geen problemen... Alleen kwamen we daar om 8 uur s'ochtends aan, dus op hoop van zegen naar hotel gegaan, om te kijken of we al in konden checken... Dit bleek geen probleem te zijn en we konden direct onze kamer in, die overigens weer dikke prima was... Die ochtend even bijgeslapen en die middag richting de Emperial City gegaan... Dit was de plek waar de keizer van Vietnam en zijn familie vroeger gewoond hebben.. Het is redelijk vergelijkbaar met de Verboden Stad in Beijing.. Dit was leuk en interessant om te zien.. Daarna nog 1 dag in Hué rondgelopen, maar meer is hier niet echt te doen...

Volgende dag gingen we met de bus richting Hoi An; we waren nog geen 10 min. onderweg, of ja hoorrrr.... Lekke band!! Dus uur aan de kant gestaan om de band te vervangen.. Nadat dit geregeld was konden we verder en kwamen we rond half 6 s'middags aan in Hoi An.. Erg schattig stadje met heel veel kleermakers.. Dus alles op maat is hier te krijgen! s'Avonds afgesproken met André, Younes en 4 Nederlandse meiden om samen wat te eten en drinken! Dit was erg gezellig... Ik ben iets eerder naar huis gegaan en Amarens ging met de groep het stadje nog even in... en toen gebeurde datgene waar we niet echt op te wachten zaten...

Toen ik in ons hotel al heerlijk in diepe slaap was is Amarens s'nachts beroofd door een scooter die voorbij raasde en haar tasje uit haar handen gejat heeft... Alle bankpasjes, geld en telefoon foetsiee!!! Balen....... Volgende dag is ze naar politiebureau gegaan om alles te regelen... Aangezien ik er niet bij was is Younes met haar meegegaan om aangifte te doen.. Toen dit allemaal na veel moeite geregeld was had ze het aangifte papier voor de verzekering... Toen we s'avonds in het hotel waren werden we op onze kamer gebeld dat de politie naar ons vroeg en samen met de hotelmanager zijn we weer naar het politiebureau geweest.. Ik dit keer wel mee..

Daar bleek dat ze een jongen opgepakt hadden die Amarens waarschijnlijk beroofd had. Amarens moest opnieuw tot in elk onzinnig detail vertellen hoe en wat er gebeurd was.. Ze hadden wel haar hengsel van haar tas teruggevonden, maar van de waardevolle dingen natuurlijk geen spoor... Het was wel een behoorlijke gewaarwording, want geen enkele agent kon Engels en het kwam allemaal nogal amateuristisch over.. Ze stelden zelfs de vraag, dat als de jongen het gedaan bleek te hebben wat voor straf ze hem dan moesten geven... Dus ze gingen ons vragen om een straf te verzinnen voor de jongen, te bizar!! haha... We hebben de jongen zelfs gezien, vastgeboeid in een kantoortje... die heeft een groot probleem, want we hebben eerder al gemerkt dat de politie hier geen lieverdjes zijn...

Hier zaten we natuurlijk niet op te wachten, maar we laten ons niet uit het veld slaan.. Alles is gelijk geblokkeerd en geregeld en gelukkig kan Amarens haar vader geld naar mij overmaken, zodat ik kan pinnen.. Enige vervelende is dus dat ze haar telefoon kwijt is...

We zijn de volgende dag lekker naar het strand gegaan en hebben ons prima vermaakt.. Heerlijk in de zon gelegen, kokosnootdrankje erbij! Heerlijk.. Dat plan hadden we vandaag ook gemaakt, maar het is nu niet heel erg mooi weer en het regent, dus vandaag stadje in geweest... Daar zijn we een kleermakerswinkeltje binnengelopen.. Amarens heeft een mooie lange jurk gekocht en ik heb een jurkje op maat laten maken... Daar zijn ze vannacht mee bezig en morgen om 10 uur moet ik terug komen om hem te passen... haha! Heel grappig!

Nou, jullie weer op de hoogte en wij vermaken ons ondanks alles nog uitstekend!!