Chillen op de eilanden

13 april 2013 - Phuket, Thailand

Hey hey!

Maar weer even een reisverhaaltje van mij :) het relaxen op de stranden is nu begonnen.. hebben tot nu toe al een aantal mooie stranden gezien en veel nieuwe leuke mensen ontmoet.. maar ik zal bij het begin beginnen;

Het eerste eiland dat we bezocht hebben is Koh Phangan; dit eiland staat ook wel bekend om de full moon parties.. en laten wij er nou net aanwezig zijn als het volle maan is ;) We verbleven er in een simpele bungalow aan het strand.. In het zee water valt niet echt af te koelen, want het ligt rond de 30 graden.. haha.. Ik wilde al een tijd mijn duik PADI halen en daarom had ik me hier ingeschreven voor een duikcursus van 3 dagen.. Dit was zo ongelooflijk gaaf! Had een vet toffe Engelse duikleraar en zat in een klasje met een Zweeds en Duits meisje.. erg leuk! 1e dag zijn we begonnen in het zwembad en met de theorie (dit stelt niet zoveel voor; wat videos kijken en aan het eind een examen). In het zwembad moest je bepaalde skills uitvoeren; zoals ademoefeningen, apparatuurbeheersing etc. In het zwembad was dit zelfs al leuk, haha... volgende dag gingen we de zee op.. 45 min. varen naar Sail Rock; 1 van de mooiste duikplekken ter wereld.. Daar hebben we 2 duiken gemaakt, wat absoluut fantastisch was.. Supermooi koraal en supermooie vissen, geweldig!! :) De 3e, en laatste, dag weer 2 duiken en als laatste het theorie examen.. Die we allemaal dik gehaald hebben, dus ik ben nu officieel duiker :) Dit is denk ik het tofste wat ik tot nu toe gedaan heb, zo cool om onderwater al die mooie dingen te kunnen zien!!

Dan de fullmoon party; ik heb nog nooit zoiets meegemaakt; Rond de 15 duizend man op het strand allemaal onder de fluoriserende verf die drinken uit kleine emmertjes!! Heel gaaf om een keer mee te maken, maar dit hoeft van mij absoluut niet elk weekend; wat een gekkenhuis!!

Het tweede eiland is Koh Samui; hier hebben we een erg leuke tijd gehad.. Het strand was mooi, maar wel wat aan de vieze kant.. Wat onze tijd op dit eiland vooral leuk maakte waren de mensen die we ontmoet hebben bij een barretje op de straat; the On The Street Bar.. We zijn een aantal keren wezen stappen met mensen van over de hele wereld; Brazilie, Australie, Engeland, Duitsland etc. allemaal aanwezig! Erg gezellig... De laatste dag zijn we nog een superdeluxe resort binnen gelopen.. Daar de hele dag aan het zwembad gelegen, heerlijk!! Supertijd gehad op dit eiland!!

De derde bestemming was Krabi; dit is een kustplaats, dus geen eiland.. We zaten op een prima kamer, maar het lag wat afgelegen, dus in vergelijking met Koh Samui was dit wat minder.. We hebben daarom 2 dagen een scooter gehuurd, dat was wel leuk, beetje rondcrossen.. We hebben daar ook nog een avond afgesproken met Brad en Emily (engels stel dat we de hele reis overal tegenkomen, heel leuk) en gezellige avond gehad..

Nu zit ik op het vierde eiland; Phuket.. Het is op dit moment Songkran; oftwel Thais Nieuwjaar... GEKKENHUIS!! Dit houdt namelijk in dat duizenden mensen op straat met dikke Super Soakers een watergevecht houden, echt te mooi!! Overal muziek op straat en overal water en waterpistolen.. Geweldig om te zien!! Dus de eerste dagen op Phuket zijn echt leuk!!

Dit was het tot nu toe!! Voor de rest liggen we lekker op het strand en genieten van het weer! Niks mis mee ;)

Jullie weer op de hoogte!! Tot snel!!

XXX

1. Nienke Ties:
    14 april 2013
    Jooo Kel!
    Wederom weer mooie belevenissen! :-)
    Cool zo'n duikcursus!

Het Thaise nieuwjaar is ook wel wat voor mij! Water gevechten met super soakers zijn natuurlijk the bomb!! ;-)

Geniet nog even daar! Ennuh... Je zult wel weer te vies bruin zijn vermoed ik... Hoop dat ik je, als je terug bent, nog wel herken! :-P

Xxx Ties