Kong Lo Cave en Tha Khek

16 februari 2013 - Tha Khaek, Laos

Hallo iedereen,

Een nieuw verslag vanaf mijn verbeterde website; stuk mooier en handiger dacht ik zo!

Op dit moment lig ik heerlijk in de airco op mijn kamer in Tha Khek, klein plaatsje in Laos, maar zal jullie eerst even vertellen wat ik de afgelopen dagen gedaan heb natuurlijk.

Vanuit Vientiane zijn we met lokaal vervoer, wat een behoorlijke belevenis was, naar Kong Lo Village gereden. Daar bleek 1 van de mooiste en grootste grotten van de wereld te zijn. De busrit zou 5 uur in beslag moeten nemen, maar neem er dan hier al maar vast 7 uur voor in beslag; want in het schatten van reisafstanden zijn ze niet heel erg goed heb ik al gemerkt.. We zaten in de bus met Vivian, die we al eerder ontmoet hadden natuurlijk, en 2 meisjes uit Engeland (Hayley en Ella).. De buschauffeur had er zin in, want hij heeft de hele 7 uur durende rit lokale muziek gedraaid op maximaal volume... erg fijn ;)

Na een bijzondere busrit aangekomen in Kong Lo Village waar 1 familie en wat koeien rondliepen; oftewel in the middle of nowhere!! Alle toeristen kwamen hier ook alleen voor de grot, dus geen probleem! Lekker goedkope kamer en s'avonds gegeten in het enige restaurant wat het stadje had... wat overigens een erg goed en goedkoop restaurant was.. niks mis mee!

Volgende dag dus vroeg richting de grot, want s'middags hoef je hier niets te gaan doen als je niet levend wil verbranden... en alles wat er over die grot gezegd werd is meer dan waargemaakt! Wat een belevenis; het was alsof je een filmset van Star Wars binnen ging... We gingen met zijn 3en in een bootje de grot door, want zo was de grot alleen te bereiken.. Er liep een rivier doorheen en gewapend met een zaklamp konden we instappen... 1e stop was een stuk lopen over een verlicht pad waar we de stalagtieten en stalagmieten konden bewonderen (voor de geinteresseerden onder ons; stalagTIETEN hangen en stalagMIETEN staan; best makkelijk dacht ik ;) Supergave boottocht door het pikkedonker, was hier echt van onder de indruk! Absoluut een aanrader om heen te gaan, dus blij dat we dat gedaan hebben...

Volgende dag richting Tha Khek (wat schijnbaar op ongeveer 100 manieren geschreven kan worden). Weer een lokaal bustripje met dit keer een overstap; verliep allemaal soepeltjes.. Na 4 uur aangekomen in een iets groter plaatsje; welgeteld 3 families en 5 koeien misschien.. Accommodatie gezocht en gegeten bij een Korean BBQ restaurant; heel grappig; soort steengrillen..

Volgende dag samen met Vivian met een prive TukTuk richting de Buddha Cave en s'middags naar een mooie zwemplek. De Buddha Cave was na het zien van de Kong Lo Cave echt geen flikker aan, haha! Een kleine grot ruimte met wat buddha's... welgeteld 5 minuten en ik had het gezien.. haha.. s'middags heerlijk gezwommen in de rivier..

Nu lekker chillen op de hotelkamer die prima is trouwens.. Tha Khek is eigenlijk beetje tegen gevallen; niks te beleven en best duur allemaal (in vergelijking met de rest dan)

Morgen met VIP bus weer terug richting Vientiane voor Visum en bus richting Hanoi. Iedereen weer up to date en jullie horen van me :)

Probeer al mijn foto's hier ook even te uploaden :)

Kusss

1. Ineke Schutrups:
    16 februari 2013
    hai Kel, weer een heel leuk verslag van al jullie ervaringen.
    Je ligt nu te slapen denk ik (hier 17.17 uur, zaterdag) We hebben elkaar net gemist, ik was even naar Hoogezand.
    Lieverd, geniet van alles en hoop dat we gauw even kunnen chatten. dikke kussss, liefs, mams.