Drie dagen jungle

15 januari 2013 - Ayuthaya, Thailand

Pfff; aangekomen in ons hotel in Ayutthaya naar 3 geweldige dagen in de jungle! Zoveel supergave dingen gedaan; daarom hier even een kort verslag (ik ga een poging doen om de foto's er ook op te zetten, maar het internet is hier niet van super kwaliteit), Maar eerst verslag van 3 fantastische dagen in de jungle:

Dag 1;
Geen tijd om bij te komen, om 7.20 worden we opgepikt door onze chauffeur die ons mee neemt naar Kanchanaburi voor 3 dagen jungle. Eerste stop is de floating market, zo indrukwekkend om te zien. Allemaal Thaise (vooral oudere) schattige vrouwtjes op bootjes, die via de waterweg hun kleurrijke producten verkopen.. Van alles te koop; fruit, kleding, Thais eten etc.

Daarna een stop bij een 2e wereldoorlogsmuseum met de 'Famous Bridge Over The River Kwai'. Het museum zelf was nogal van amateuristische kwaliteit (oftewel oude meuk), dus niet super, maar de brug was wel interessant!

Volgende stop; de Tijgertempel.. Op dit terrein zorgden monniken voor tijgers, waarmee je op de foto kon.. Echt supergaaf en de kleintjes waren echt te schattig.. wat we wel raar vonden dat er op het hele terrein geen tempel te vinden was en we wel gekleed moesten in lange broek en shirt, omdat het een Tijgertempel betrof.. dus zweten was het wel!

Na het diner werden we per boot naar ons drijvende hotel gebracht midden in de jungle; waar je apen s'nachts over het dak hoorde lopen; echt heel bijzonder. De kamers waren op een enorm megavlot van bamboe gebouwd op de rivier.. daar sliepen we voor 2 nachten..

Dag 2

Deze dag begon met een lang bezoek aan een nationaal park met 7 prachtige watervallen.. Die konden we bekijken en daarnaast ook in het super heldere water zwemmen.. Nog een gratis dr. Fish behandeling meegepakt, want stak je voet in het water en je had er gelijk een stuk of 15 visjes aan vast gezogen zitten.. dus ben nu eeltvrij.. In het nationaal park ook kennis gemaakt met de apen en ver in de verte een slang... Echt heel indrukwekkende natuur!

Daarna zijn we naar een weer naar een oorlogsmuseum geweest; deze was mooier en interessanter.. Het museum had betrekking op de Hellfire Pass; het werk aan een treinspoor voor de Jappen door gevangenen, waar ook vele Nederlanders gestorven zijn, indrukwekkend om te zien. Daarna weer heerlijk geslapen op ons drijvende kamertje.

Dag 3
Vandaag was echt een topdag, want we begonnen met een olifantenrit, wat echt zo ontzettend gaaf was! Enorme beesten die zo ontzettend log en lief overkomen.. Daar hebben we eerst 3 kwartier mee door het bos gewandeld.. En daarna mochten we met ze zwemmen, zo bijzonder!! Het leek wel olifantrodeo in het water, want ze probeerden je eraf te gooien en ze lieten hun slurf als glijbaan gebruiken... Zo ontzettend gaaf om mee te maken.

Na het olifantenzwemmen zijn we nog heerlijk relaxed terug gevaren naar onze lunchplek op een bamboevlot en de drie dagen waren alweer voorbij... Eigenlijk heb ik ongeveer alles wat ik wilde doen in 3 dagen gepropt en we zijn nu compleet gesloopt, dus morgen waarschijnlijk heerlijk uitslapen en bijkomen!

Slaap lekker!!